sábado, 14 de julio de 2012

Una nova aplicació per a telèfons intel·ligents per a conèixer els drets dels passatger davant canvis imprevisots per part de les companyies.



Una nova aplicació per a telèfons intel•ligents facilitarà els drets als passatgers de cara a les vacances d'estiu


Quan es cancel•la un vol o un hotel no és tal com s’havia anunciat o l’horari d’un tren canvia sobtadament, és més fàcil d’afrontar la situació quan coneixem els nostres drets.

Els passatgers atrapats als aeroports o que els hagin perdut l’equipatge ja poden fer servir una aplicació per a telèfons intel•ligents per comprovar els seus drets de seguida i allà on siguin .



Just a temps per a les vacances d’estiu, la Comissió Europea posa en funcionament una aplicació per a telèfons intel•ligents, operativa per a quatre plataformes mòbils: Apple iPhone i iPad, Google Android, RIM Blackberry i Microsoft Windows Phone 7.

L’aplicació està disponible en 22 llengües de la UE. Actualment cobreix el transport ferroviari i aeri, però s’ampliarà al marítim i als viatges en autocar l’any 2013, quan els drets corresponents entrin en vigor.
L’aplicació explica els drets dels passatgers per a cada problema possible. Per exemple, els passatgers que no puguin embarcar pel fet de cancel•lar-se un vol tenen dret a una indemnització d'entre 125 i 600 euros. Si l’equipatge es fa malbé com a conseqüència d’un accident, el passatger també té dret a una indemnització.


  • Convé saber a més que les companyies ferroviàries i aèries estan obligades a informar sobre els preus de manera transparent i a assistir els passatgers amb mobilitat reduïda.
  • Si algú creu que no s’han respectat els seus drets, l’aplicació també dóna informació sobre on podem adreçar-nos per presentar una reclamació.
  • En cas de situacions d’emergència a gran escala, com ara la provocada l’any 2010 per les cendres volcàniques procedents d’Islàndia, l’aplicació també pot facilitar informació i consells de la Comissió Europea per viatjar.


L’aplicació forma part de la campanya de la Comissió “Els vostres drets com a passatger a l'abast de la mà”

Tots els usuaris de telèfons intel•ligents podran accedir a les pàgines de descàrrega per a tots els dispositius amb el codi QR:

Siim Kallas, vicepresident de la Comissió Europea i comissari de Transports, ha declarat: “molts ens hem sentit frustrats en un aeroport quan ens han dit que no se'ns reconeixia cap dret i tot i que sabíem que en teníem! Gràcies a aquesta aplicació, milions de persones podran accedir fàcilment a una informació acurada sobre els seus drets com a passatgers quan més la necessiten, que és quan patim imprevistos”.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Follow Us @soratemplates